Közvilágítás-korszerűsítés kezdődik Tolnában

2013. november 28.
Közvilágítás-korszerűsítés-kezdődik-Tolnában

Összesen 4500 fénycsövet cserélnek le többségében ledes fényforrásra.

Közel 900 millió forintos közvilágítás-korszerűsítés kezdődhet Szekszárdon és négy környező településen az Új Széchenyi Terv 85 százalékos támogatásával.

A tolnai megyeszékhely két projektje összesen 636 millió forint európai uniós forrást nyert el a fejlesztéshez.

Horváth István (Fidesz-KDNP), Szekszárd polgármestere elmondta: a tervek szerint 2014 nyarára befejeződő korszerűsítés a város egész belterületét érinti. A projekttől 40 százalékos megtakarítást és 20 százalékos fényerő-növekedést várnak. Mint mondta, a városban évente mintegy 50 millió forint a közvilágítás energiaköltsége és további 20 millió forint a karbantartási díj. A korszerűsítéssel nemcsak a közvetlen költség lesz alacsonyabb, hanem a karbantartás is kevesebbe kerül majd – tette hozzá.

Märcz László, a városháza városüzemeltetési és városfejlesztési vezetője azt is elmondta: a megtakarításban része lesz annak, hogy jövőre az önkormányzat a szabadpiacról szerzi be az áramot.

A projekt ismertetése szerint Szekszárdon éves szinten a közvilágítás közel másfél millió kilowattóra energia-felhasználásának csökkentése az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 315 tonnával mérsékli.

Szekszárd mellett Bátaszék, Decs, Bátaapáti és Mórágy önkormányzata nyert el hasonló támogatást. Bátaszéken a több mint 100 millió forintos korszerűsítéssel 790 lámpatestet cserélnek le, amitől 58 százalékos megtakarítást várnak. A 6400 fős városban a polgármesteri hivatal tájékoztatása szerint az évi 14 millió forintos közvilágítási költség csökkenhet ilyen arányban.

Decsen, amely 30 millió forintos támogatással valósíthatja meg a fejlesztést, ennél is nagyobb arányú költségcsökkenésre számítanak. A 4100 fős település éves villamosenergia-felhasználása a számlák adatai alapján 123 ezer kilowattóra, a fogyasztásnál 13 ezer kilowattórával nagyobb. Ennek – a projektismertető szerint – az elosztói hálózat magasabb éjszakai üzemi feszültsége és a karbantartások miatt végzett nappali üzemeltetés az oka. A fejlesztést követően a várható villamosenergia-felhasználás a jelenleginél 69 százalékkal alacsonyabb lesz.

MTI

OP