Kezdődik a váci vasútállomás átépítése

2013. április 19.

A munkálatok várhatóan 2015 nyarán zárulnak.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tegnapi tájékoztatása szerint a kivitelezésre kiírt közbeszerzés nyertese az összességében a legolcsóbb ajánlatot tevő Kőkapu 2012 Konzorcium lett, amelynek vezetője a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt., tagjai a Magyar Aszfalt Kft., a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a szerződés összege nettó 14,831 milliárd forint.

Az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós források felhasználásával megvalósuló váci vasútállomás korszerűsítése során felújítják a meglévő felvételi épületet, a vasúti pályát, és új üzemi épületet építenek. A megújult peronokat a jelenlegi szintbeli átjárás helyett gyalogos aluljáró fogja biztosítani, az akadálymentesítést négy lift segíti, továbbá perontetőket alakítanak ki. Térvilágítást telepítenek több helyre, az állomáson mintegy 350 P+R parkoló létesül, és 66 kerékpártárolót alakítanak ki. A beruházás keretében 279 fát, 3294 cserjét ültetnek, 8188 négyzetméteren füvesítenek, és 6912 négyzetméter zajárnyékoló falat építenek.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a váci állomás vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítésének tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzésre négy pályázat – Kőkapu 2012 Konzorcium, DSD Konzorcium, WiVa 2012 Konzorcium, ORTIS Contrucciones Y Projectos S.A. – érkezett, amelyekből kettő volt érvényes.

A nyertes mellett érvényes ajánlatot adott be a Doprastav a.s. és a Dömper Kft. alkotta DSD Konzorcium is nettó 14,870 milliárd értékben. A hiánypótlási felhívásnak nem tett eleget a WiVa 2012 Konzorcium (Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH&CO KG), ezért ajánlata érvénytelen volt. Az ORTIS Contrucciones Y Projectos S.A. a meghosszabbított ajánlati kötöttség időtartam alatt írásban nyilatkozott, hogy nem tartja fenn ajánlatát – tájékoztatott a NIF.

MTI

OP