Járműipari K+F központ épült Borsodnádasdon

2014. március 27.
Ples Zrt. fejlesztés

A PLES Zrt. kutató-fejlesztő és nemzeti járműkerék-biztonsági mérő és tanúsító központot hozott létre.

A másfél milliárd forintos beruházáshoz a vállalkozás az Új Széchenyi Terv keretében 881 millió forintos támogatást nyert el.

A Ples Járműalkatrészgyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Zrt. elsősorban kamionok, pótkocsik, autóbuszok, nehéz járművek felnijeinek gyártására szakosodott, 170 embert foglalkoztató cég. A járműipari vállalat borsodnádasdi gyára az egyedüli olyan üzem Közép-Kelet-Európában, amely acélból állít elő haszongépjárművekhez való kereket.

A fejlesztés célja a vállalkozás borsodnádasdi üzemében történő kutató-fejlesztő központ kialakítása, valamint a kerékfejlesztéshez nélkülözhetetlen, korszerű tesztelő berendezések és készregyártó berendezések beszerzése volt.

A projekt két, egymáshoz szervesen kapcsolódó komponensből állt. Első lépcsőben tesztelő berendezések kerültek beszerzésre és az ehhez szükséges infrastruktúrát hozták létre. Második szakaszban a korszerű gyártó berendezések beszerzése és beépítése történt meg.

A fejlesztéssel kettős cél valósult meg. A kutató-fejlesztő központ létrehozásával a Magyarországra beérkező on és off road kerekeket minősített vizsgaközpontban (TÜV) irányelveknek és előírásoknak megfelelően minősítik és vizsgáztatják. Az új eszközök üzembeállításával pedig olyan saját fejlesztésű egyedi termékek gyártására nyílik lehetőség, melyeket a nagy szériaszámú, de tömeg termékek gyártásával foglalkozó gyártók nem tudnak gazdaságosan gyártani, mert a technológiájuk átállítása egy-egy új termékre nehézkes és költséges lenne. Így a gyártási folyamatok és költségek jelentősen csökkentek, mely a PLES Zrt. piaci pozíciójának jelentős javulását eredményezi.

Az Új Széchenyi Terv GOP-1.2.1-12/B „Innovációs és technológiai parkok, valamint fejlesztési központok támogatása” elnevezésű pályázati kiírásán 881 487 444 forintos támogatást elnyert, 1,5 milliárd forint összköltségvetésű projekt 2013. április 1-én vette kezdetét és 2014. március 26-án fejeződött be.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

OP